Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gdy wakacyjny wyjazd okazał się koszmarem...

A.C.
A.C.
Sezon urlopowy dobiega końca, dlatego sprawdziliśmy, czy wielu ...
Sezon urlopowy dobiega końca, dlatego sprawdziliśmy, czy wielu ... vimar/sxc.hu
Sezon urlopowy dobiega końca, dlatego sprawdziliśmy, czy wielu poznaniaków złożyło skargi na biura podróży z powodu nieudanej wycieczki.

Wakacje już za nami. Większość z nas z uśmiechem wspomina letnie wojaże nierzadko do bardzo egzotycznych miejsc. Nie wszyscy mogą jednak powiedzieć, że mają za sobą udany urlop. Jak co roku nie brakuje skarg na biura podróży. Czy w Poznaniu  było w tym roku dużo reklamacji?

- Co miesiąc wpływają do nas średnio dwie skargi - mówi w rozmowie z MM Poznań Mirosława Czosnowska z poznańskiego Oddziału Federacji Konsumentów. - Zażalenia dotyczą najczęściej opóźnionych lotów, uszkodzenia czy zgubienia bagażu oraz warunków zakwaterowania, czy zmiany hotelu.

W tym roku poznańska Federacja Konsumentów nie stwierdziła większej niż w poprzednich latach liczby skarg, jednak nie wiadomo, co przyniosą kolejne miesiące, bo jak mówi Mirosława Czosnowska, co roku najwięcej zażaleń pojawia się w październiku i listopadzie, kiedy sezon wyjazdowy kończy się na dobre.

Podobnego zdania jest Marek Radwański, Powiatowy Rzecznik Konsumentów.
- W roku ubiegłym wpłynęło do nas około 80 skarg na biura podróży, w tym roku póki co nie ma ich więcej, dlatego spodziewamy się podobnej liczby. Warto zaznaczyć, że mimo wszystko nie jest to duży wynik, więc możemy stwierdzić, że turyści są raczej zadowoleni ze swoich wyjazdów - wyjaśnia.

A na co najczęściej skarżą się niezadowoleni turyści z Poznania?

- Praktycznie wszystkie zażalenia, które do nas wpływają dotyczą nienależytego wywiązania się z umowy przez biura podróży - mówi Radwański. - Najczęściej turyści skarżą się na standard hotelu czy jakość obsługi. Wielu klientów popiera swoje skargi zdjęciami, stąd mamy pewność, że ich reklamacje są absolutnie słuszne.

W jaki sposób można złożyć reklamacje, jeśli nasza wycieczka okazała się daleka od tego, co proponowało biuro podróży?

Skargi składać możemy bezpośrednio do pilota wycieczki lub rezydenta. Po powrocie natomiast możemy złożyć pisemną skargę do biura podróży, które nie spełniło warunków, jakie zobowiązało się nam zapewnić. Jeśli biuro nie rozpatrzy pozytywnie naszej reklamacji, swoje skargi możemy także kierować do Miejskiego lub Powiatowego Rzecznika Konsumentów, Departamentu Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego, Federacji Konsumentów, czy też do Wielkopolskiej Izby Turystycznej.

od 7 lat
Wideo

Pensja minimalna 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto