Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowe pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i nowy rozkład jazdy

Marcin Bereszczyński
Premiera pociągu Impuls2 dla ŁKA odbyła się w czerwcu w fabryce firmy Newag w Nowym Sączu.
Premiera pociągu Impuls2 dla ŁKA odbyła się w czerwcu w fabryce firmy Newag w Nowym Sączu. Marcin Bereszczyński/archiwum Dziennika Łódzkiego
Cztery nowe pociągi typu Impuls2, dostarczone do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej są już gotowe, aby wozić pasażerów od 9 grudnia, wraz z nowym kolejowym rozkładem jazdy. Będą kursowały głównie na nowej trasie Łowicz - Skierniewice.

Cztery, spośród czternastu zamówionych pociągów Impuls2, są już przygotowane do przewozu pasażerów.

- Cztery pojazdy Impuls2 dla znajdują się już w zapleczu technicznym. Pojazdy zostały formalnie odebrane od producenta, firmy Newag S.A. Posiadają zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji wydane przez Urząd Transportu Kolejowego, co oznacza, że mogą realizować przewozy pasażerskie - potwierdza Marta Markowska, rzecznik ŁKA. - Pociągi będą jeździły na nowej trasie Skierniewice - Łowicz. Obsłużą także obecne połączenia ŁKA, zwłaszcza kursy w godzinach szczytu przewozowego.

Linia Łowicz - Skierniewice będzie uruchomiona 9 grudnia. Podróż między miastami ma trwać 22 minuty, a bilet normalny będzie kosztował 7,60 zł. Na początku będzie realizowanych sześć połączeń, ale z czasem częstotliwości ma rosnąć.

Pociągi Impuls2 nie będą służyły tylko przewozom pasażerskim.

- Pociągi będą wykorzystywane do szkoleń maszynistów oraz drużyn konduktorskich. Spółka szykuje także mikołajkową niespodziankę dla pasażerów z wykorzystaniem pociągu Impuls2 - dodaje Marta Markowska.

Przypomnijmy, że ŁKA zamówiła 14 trójczłonowych pociągów Impuls2 za 267 mln zł. Cztery już są w Łodzi. Kolejnych dziesięć ma być dostarczonych do połowy przyszłego roku. Będą kursowały z Łodzi do Radomska, Piotrkowa Trybunalskiego, Tomaszowa Mazowieckiego i po elektryfikacji linii do Opoczna. W przyszłości nowa linia Skierniewice - Łowicz będzie przedłużona do Kutna.

Przypomnijmy, że obecnie ŁKA ma 20 dwuczłonowych pociągów Flirt3, wyprodukowanych przez firmę Stadler. Pierwsze z nich wyjechały na tory województwa łódzkiego w połowie 2014 roku. Od tego momentu pokonały 10 mln kilometrów, realizując 162 tys. połączeń, z których skorzystało 12,5 mln podróżnych. Firma Stadler, która serwisuje flirty w zapleczu technicznym na Widzewie, wykonała w tym czasie ponad 1 tys. przeglądów obsługi technicznej.

Największą różnicą dla pasażerów pomiędzy nowymi impulsami i flirtami jest liczba miejsc siedzących. Impuls2 ma ich 160, czyli o 40 więcej niż we flirtach.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto