Wśród zaleceń dla salonów urody znalazły się m.in.:
obowiązek noszenia przez klientów i obsługę maseczek, gogli lub przyłbic (u fryzjera, a w salonie kosmetycznym – jeśli zabieg na to pozwala);
używanie ręczników jednorazowych, gdy jest to możliwe;
przyjmowanie klientów po wcześniejszym umówieniu się na wizytę telefonicznie lub online. Uwaga! Klient nie może oczekiwać na usługę w poczekalni.
Dzień przed wizytą personel skontaktuje się z klientem w celu jej potwierdzenia. W trakcie rozmowy powinien zostać poinformowany, że nie może stawić się w salonie, gdy:
występują u niego objawy wskazujące na chorobę zakaźną,
jest w trakcie odbywania obowiązkowej izolacji lub kwarantanny,
zamieszkuje z osobą, która jest poddana obowiązkowej izolacji lub kwarantannie,
w ciągu tygodnia miał kontakt z osobą podejrzaną o zakażenie, zachorowanie lub skierowaną do izolacji.
Klienci nie będą mogli używać w nich telefonów komórkowych
Rząd zdecydował o otwarciu wydzielonej przestrzeni gastronomicznej w centrach handlowych, restauracji, pubów i kawiarni. Wśród wymogów i zaleceń dla gastronomii są m.in.:
limit osób w lokalu (na 1 osobę musi przypadać co najmniej 4 metry kwadratowe);
dezynfekcja stolika po każdym kliencie;
zachowanie 2 metrów odległości między stolikami. Blaty mogą być odsunięte od siebie o 1 metr pod warunkiem, że stoliki oddzieli się dodatkowo przegrodami o wysokości minimum 1 m ponad blat stolika;
zachowanie dystansu 1,5 m od gości siedzących przy osobnych stolikach;
noszenie maseczek oraz rękawiczek przez kucharzy oraz obsługę lokalu gastronomicznego.
Goście restauracji mogą zdjąć maseczki, jeśli siedzą już przy stolikach.
Gość będzie mógł zjeść posiłek zarówno na sali, w środku, jak i w ogródku restauracyjnym.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?