W związku z planowaną budowa ronda od jutra zostanie zamknięty wlot od drogi wojewódzkiej 473 na skrzyżowanie z drogą krajową nr 72 w Balinie koło Uniejowa. Przez cztery najbliższe miesiące aż do Wigilii Bożego Narodzenia zamknięty będzie wjazd z drogi wojewódzkiej 473 (od strony Łasku i Sieradza) na skrzyżowanie z krajową „72”. Kierowcy będą musieli korzystać z objazdów.
Marcin Nowicki, kierownik Zespołu ds. Informacyjnych Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi, informuje, że w związku z prowadzoną przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad rozbudową skrzyżowania drogi krajowej nr 72 i wojewódzkiej nr 473 w Balinie, planowane jest zamknięcie tego skrzyżowania i wprowadzenie objazdów. Dla pojazdów o masie do 3,5 t wytyczony zostanie on przez drogą lokalną (nr 3701 E) przez Lipnicę, zaś dla pojazdów o masie powyżej 3,5 t przez: Pragę (DK 72) - Porczyny (DW 703) - Krępę (DW 473).
Rondo w Balinie, podobnie, jak dwa zespolone ze sobą ronda w miejscowości Praga koło Poddębic zrealizowane zostaną w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych. Wykonawcą przebudowy skrzyżowań jest firma Strabag. Umowy na przebudowę niebezpiecznych skrzyżowań podpisane zostały z tą firmą 12 sierpnia.
Jak informuje GDDKiA budowa ronda w Balinie będzie kosztowała nieco ponad 4,2 mln złotych. Termin zakończenie inwestycji to koniec lipca 2020 roku. Budowa rond w Poddębicach ma kosztować około 5,8 mln i zakończyć się do 30 września przyszłego roku.
Przebudowa skrzyżowania w Balinie była koniecznością.
- Obecnie wojewódzka włącza się do drogi krajowej po ostrym kątem na łuku drogi. Powoduje to liczne niebezpieczne sytuacje i problemy z włączeniem się do ruchu. Po rozbudowie pojawi się tam rondo, co spowoduje uspokojenie ruchu i pozwoli bezpiecznie i komfortowo włączać się do ruchu z podporządkowanej drogi wojewódzkiej - wyjaśnia Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiego oddziału GDDKiA.
W Poddębicach rozbudowie zostanie poddane skrzyżowanie z drogą powiatową Borysew - Wartkowice. W tym przypadku w miejsce tradycyjnego skrzyżowania zostaną wybudowane dwa ronda, tzw. zespolone.
- Rozwiązanie takie wymuszone zostało dotychczasowym kształtem skrzyżowania, gdzie wloty drogi powiatowej były przesunięte względem siebie o blisko 80 metrów. Po przebudowie poprawi się nie tylko bezpieczeństwo i wygoda kierowców ale także niezmotoryzowanych. W obrębie rozbudowanego skrzyżowania zbudowane zostaną chodniki, zatoczki autobusowe i perony dla podróżnych - informuje rzecznik GDDKiA w Łodzi.
Termin zakończenia inwestycji w Balinie to koniec lipca 2020 roku. Przez 4 najbliższe miesiące zamknięte będzie skrzyżowanie z DW 473
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?