Budynek dworca kolejowego w Poddębicach nie będzie remontowany (ZDJĘCIA)

Krzysztof Kaniecki
Krzysztof Kaniecki
Dworzec kolejowy w Poddębicach Krzysztof Kaniecki
Budynek dworca kolejowego w Poddębicach nie będzie remontowany przy okazji modernizacji odcinka linii kolejowej Zduńska Wola Karsznice – Dąbie nad Nerem, planownej na lata 2021-2023. Budynek ten obecnie jest w mocno opłakanym stanie, ale na razie nie ma szans, aby się to zmieniło.

Budynek dworca kolejowego w Poddębicach nie będzie remontowany nie będzie remontowany przy okazji modernizacji odcinka linii kolejowej Zduńska Wola Karsznice – Dąbie nad Nerem, planownej na lata 2021-2023. Budynek ten obecnie jest w mocno opłakanym stanie, ale na razie nie ma szans, aby się to zmieniło. Powód?

- Budynek dworca kolejowego Poddębice, mimo prowadzonej modernizacji linii kolejowej nr 131 Śląsk-Porty, nie został ujęty w Programie Inwestycji Dworcowych - informuje Aleksandra Rudzińska-Rdzanek z Wydziału Prasowego Biura Komunikacji i Promocji Polskie Koleje Państwowe S.A. - PKP S.A. na razie nie planuje jego remontu. Na bieżąco wykonywane są prace remontowe związane z bieżącym utrzymaniem budynku. W IV kwartale tego roku planowane jest uzupełnienie brakujących tynków zewnętrznych, czyszczenie/uszczelnienie rynien dachowych i rur spustowych, przegląd pokrycia dachowego i kominów. W budynku dworca Poddębice, części służbowej, pomieszczenia zajmuje spółka PLK, natomiast część mieszkalna stanowi od marca 2009 r. pustostan, lokale skreślone z ewidencji lokali mieszkalnych.

Jeśli zaś chodzi o modernizację linii kolejowej, to z informacji uzyskanej od PLK wynika, że dzięki tej inwestycji ma usprawnić się przewóz towarów ze Śląska do trójmiejskich portów oraz zapewniona będzie komfortowa obsługa pasażerów. Po modernizacji trasy pomiędzy Zduńską Wolą Karsznicami a Dąbiem nad Nerem pociągi pasażerskie będą mogły pojechać z prędkością do 140 km/h, a składy towarowe z prędkością do 120 km/h. PLK planują przebudowę peronów nie tylko w Poddębicach, ale również na przystankach: Szadek, Otok, Kłudna i Kraski. Perony będą wyższe, aby zapewnić wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Komfort pasażerów poprawią nowe wiaty, oświetlenie, ławki, megafony i tablice informacyjne. Wszystkie obiekty będą przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Pozdrawiam

e-mail: aleksandra.rudzinska-rdzanek@pkp.pl

kom. +48 783 916 575

Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały. Klimat się zmienił.

Wideo

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

n
nn

Nie dosyć że koleje państwowe chcą zamykać przejazdy kolejowe i my rolnicy możemy nie przejechać do swoich pól to jeszcze to? Dlaczego poseł polak nie zalatwił żeby też przy Poddębicach dworzec był remontowany? W telewizji mówią jaka to Polska bogata.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3