Sieć „Biedronka" wydała komunikat, w którym informuje o zmianach, które nastąpiły w sklepach (lub nastąpią w najbliższym czasie, najpóźniej do 23 marca). Najważniejsze z nich to skrócenie godzin otwarcia placówek i wprowadzenie limitu klientów.
Nowe godziny otwarcia
Placówki będą czynne krócej o dwie godziny, sklepy będą otwierane o godz. 8 (nie o 7, jak do tej pory) a zamykane o godz. 20 (do czasu kwarantanny o 21.)
Sklepy będą otwarte od godz. 8 do godz. 20.
Limit klientów
Według wytycznych sieci, w sklepach jednorazowo zakupy będzie mogła robić określona ilość klientów i będzie ona zależna od powierzchni placówki. O przestrzeganie rozporządzenia dbać będzie ochrona sklepu. W kolejce do kasy klienci powinny stać od siebie w odstępie nie mniejszym niż metr.
Dezynfekcja przy wejściu i bezpieczeństwo
W sklepach, przy wejściu ma się znaleźć płyn dezynfekujący. Przynajmniej w teorii, w praktyce jego ustawienie zależne będzie od jego dostępności na rynku. W przy kasach w każdym sklepie mają się za to pojawić chusteczki jednorazowe.
W placówkach sieci pojawiły się też komunikaty przypominające klientom o konieczności używania rękawiczek przy pakowaniu pieczywa. Sieć namawia też do korzystania z płatności bezgotówkowych a w przypadku korzystania z kart lojalnościowych Moja Biedronka do podawania kasjerowi numeru telefonu ustnie lub do pokazywania go na kartce.
Osłony z pleksi przy kasach
Od 23 marca sieć planuje wprowadzenie tzw. zespołów rotacyjnych. Praktyce oznacza to podzielenie pracowników na grupy. W czasie gdy jedna będzie pracować, druga pozostanie w domu. Wszyscy pracownicy zostali też wyposażeni w rękawiczki jednorazowe oraz maseczki ochronne. W najbliższym czasie ma się również rozpocząć montaż osłon pleksi przy kasach.
Przerw w dostawach nie będzie
Jak informuje Biedronka, wszystkie sklepy pozostają otwarte, a dostawy są realizowane na bieżąco.
- Aby maksymalnie zatroszczyć się o jak największe bezpieczeństwo klientów i pracowników, zastosujemy nowe, konkretne rozwiązania. Warto jednak pamiętać, że odniosą one skutek tylko wtedy, gdy wszyscy będziemy się stosować do zasad bezpieczeństwa. Wierzymy, że wspólnie poradzimy sobie w tej nowej niełatwej sytuacji” – tłumaczy Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny w sieci Biedronka.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?